13 Ekim 2007

gül şekli

arkadaşlar,pratikyemekler.com da gül tatlısının gülünü ayıntılı göstermem istendi buyrun şekille gösteriyorum.
büyük bi hamur açıyoruz ve hamurdan fincan yada çay bardağı yardımıyla 3 erli olmak üzere yuvarlaklar kesiyoruz,ben kağıtlarla gösteriyorum çünkü hamur yapmam mümkün değil şuanda...üçünü kenar kısımları üst üste gelecek şekilde koyuyoruz
bir ucundan tutup rulo şeklinde yuvarlıyoruzelde ettiğimiz hamuru ortadan 2 ye bölüyoruz ve 2 tane küçük gülümüz oluyor
eveeeet şuan sizin elinizde hamur olduğu için daha belirgin hamur gülünüz olacak,hamurun üst kısımlarını elinizle şekilledirip gül yapabilirsiniz,yani dışa kıvırın katmerleri...işte bu kadar basit hadi kolay gelsin ve afiyet olsun...

7 Comments:

PERİLİ KÖŞK said...

heyt be...
gül olsun da neyden olursa olsun...ama bunların yenmesi işi daha da bir güzelleştiriyor bu arada hani benim şekillerini anlayamadığım tatlının gülleri mi bu....
şimdi gayet iyi annadım bebek sağol...

Mutluveumutlu said...

Tuğba'cım marifetli hatunsun valla. Ellerine sağlık...

Hüzünler Güzeli... said...

beni şımartma mutlu yaaa:)marifetten değil de ben değişik şeyler yapmayı severim,güllü kutu yapacam perili yaptı,ama anneanneme yazma işliyorum onu bitirim aaa hatta gül şeklinde işliyorum onu da tesadüfe bak yaa:)))

Hüzünler Güzeli... said...

yok perilim anlamadığın bu değil,onu da gösteririm bi ara ama istersen değişik bi şekilde bi daha deneyim anlatmayı,kızlarının ince uzun cetvelleri vardır sanırım 20 santimlik,cetveli masaya koy ve böyle / / / / böyle kesiyo gibi yap,ama ben yinede gösteririm cnm sana:)

kakaolusevgi said...

canım fotoğraf slide ına baktım,çok hoş olmuş :))

Hüzünler Güzeli... said...

sağol kakaolu,senden gördümde yaptım valla:)))

kakaolusevgi said...

çok iyi yapmışsın,hatıra bunlar